menu

Rutinné kontroly v kabíne lietadla 10-krát rýchlejšie

Prípadová štúdia

rfid v letectve RFID štítky

Veľký letecký dopravca, ktorý lieta do 130 destinácií, vykonáva rutinné kontroly lietadiel 10-krát rýchlejšie vďaka RFID štítkom a skenerom.

Výzva: Vykonať dôležité bezpečnostné kontroly za menej času

Procesy údržby lietadiel sú životne dôležité pre bezpečnosť letov. Sú náročné nielen na čas, ale aj na množstvo personálu. Každá položka v lietadle musí byť vizuálne skontrolovaná. Sú všetky kyslíkové masky na svojom mieste? Nachádza sa záchranná vesta pod každým sedadlom? Je inventár v lietadle stále úplný? Letecká spoločnosť chcela optimalizovať tento proces bez negatívneho vplyvu na kvalitu alebo rozsah akejkoľvek rutinnej údržbovej kontroly.

Riešenie: Skenovanie viacerých položiek naraz pomocou RFID

Spoločnosť Brady zareagovala na výzvu zákazníka a ponúkla kompletné RFID riešenie, v rámci ktorého je každá položka v kabíne viditeľná bez potreby vizuálneho potvrdenia.

Na identifikáciu väčšiny položiek na palube sme ponúkli letecké RFID štítky s výnimočne nízkou hmotnosťou. Zostávajúce kovové položky boli označené špeciálnymi RFID štítkami na kovové povrchy. Tieto štítky dokážu obísť Faradayove zákony vďaka svojej izolačnej vrstve, ktorá umožňuje odosielanie a prijímanie RFID signálov v súlade s normou ETSI.

Okrem toho spoločnosť Brady ponúkla výkonné RFID skenery ktoré dokážu aktivovať štítky, aj keď sú uložené v zásuvkách, blokované sedadlami alebo inak skryté. Na každom skeneri bola nainštalovaná na mieru vyvinutá aplikácia na dokonalé začlenenie novej technológie do existujúcich procesov nášho zákazníka. Pri skenovaní pracovníci údržby nielenže získajú okamžitý prehľad o inventári lietadla, ale zároveň sa im položky vyžadujúce preventívnu údržbu alebo výmenu zobrazujú zvýraznené. Aplikácia taktiež umožňuje overiť, či je každá položka na určenom mieste.

RFID scanner and label

Výsledky: 10-krát rýchlejšie kontroly v kabíne lietadla

Namiesto pôvodnej nutnosti vyhľadať a vizuálne potvrdiť každú položku dokážu teraz tímy údržby lietadla skenovať celú oblasť a porovnať ju so zoznamom inventára. To znamená obrovský rozdiel v rýchlosti výkonu operácií s priamym vplyvom na zlepšenú dostupnosť personálu a lietadiel.

Zákazník uviedol, že úlohy rutinnej, pravidelnej údržby v kabíne zaberú teraz jeho mechanikom o 90 % menej času. Tieto úlohy zahŕňajú kontroly údajov o záchranných vestách, generátoroch kyslíka a maskách. Navyše na kontrolu lietadla teraz postačuje jeden pracovník. Okrem toho to pomáha riešiť problémy s dostupnosťou špecialistov v ktorejkoľvek zo 130 destinácií leteckej spoločnosti.